|
Bon Voyage, an artist's book by Irit
Hemmo, gleans its images from
a holiday guide book featuring
accommodations and cruise ships,
and from a cattle selection guide.
The guides offer no instructions,
but rather a very limited selection
of items. Planning a trip with a
guide like this means forgoing
whatever is not included in it.
Like guide-book users, Hemmo
chooses images. She copies them
with carbon paper, following the
original meticulously, almost
blindly. The light touch needed
is a reminder of the difference
between the nearly-lost art of
carbon-copying, and reproduction.
In the process of drawing, Hemmo
forges a balance of power with
the expropriated images and
even with the carbon paper,
which (precisely because of its
delicacy) always threatens to leave
unsightly smudges.
|
06
|
ספרה של אירית חמו, Bon Voyage , בהוצאת "אמנות לעם", הוא
ספר אמן הדולה את מאגר הדימויים שלו ממדריך טיולים, בתי נופש
וספינות שיט להשכרה וממדריך לבחירת בקר - מדריכים נטולי
הוראות המציגים פריטים שנבחרו מתוך השפע הקיים, מצומצמים
ממנו בהרבה. תכנון נסיעה באמצעות מדריך מסוג זה כרוך בוויתור
מראש על כל מה שלא קיים בו. כמו משתמשי המדריכים גם חמו
בוחרת דימויים שהיא מעתיקה באמצעות נייר העתקה )נייר קופי(.
הרישום בשיטה זו מדגיש את הפן של ההיצמדות המדויקת, הכמעט
עיוורת, במקרה זה אל הדימוי המועתק. הוא מכתיב מהלך רישומי
של נגיעות רכות ועדינות דווקא לצורך שליטה בחומר, ובכך מזכיר
את ההבדל בין העתקה, פעולה שכמעט פסה מן העולם, לבין שכפול.
בתהליך הרישום נוצרים יחסי כוחות עם הדימויים מהמדריכים
המקוריים ואפילו עם נייר ההעתקה, שדווקא בשל עדינותו, מאיים כל
העת להשאיר כתמים לא רצויים.
|
|