בשמחה ובהתרגשות מוגש לכם הגיליון הראשון של פלטפורמה – כתב עת לחינוך מוזיאלי בהוצאת אגף הנוער והחינוך לאמנות ע"ש רות במוזיאון ישראל, ירושלים. כתב העת פלטפורמה נועד לשמש במה לעוסקים בתחום החינוך המוזיאלי ולהעניק הזדמנות לשיח דינמי ומפרה בין אנשי מקצוע.

הדיון בסוגיות מתחום החינוך המוזיאלי – והחינוך בכלל – כולל בדרך כלל נקיטת עמדה (גם אם לא מפורשת) בסוגיות של זהות, חברה ותרבות. השאיפה של פלטפורמה היא ליצור מרחב פתוח לדיון יסודי זה ולהגיש לקוראיו מגוון רחב ככל האפשר של דעות ונקודות מבט. נשמח אם תצטרפו אלינו ביצירה משותפת זו.

הגיליון הראשון שלפניכם מבקש להמחיש את נזילוּת גבולותיו של החינוך המוזיאלי, שמותיר את רישומו הרבה מעבר למחלקות החינוך של המוזיאונים. מאמרו של אמיתי מנדלסון על האוצרוּת בתערוכת הקבע של האמנות הישראלית במוזיאון ישראל עוסק באוצרוּת כעשייה חינוכית ונדרש להקשרים בתערוכה המזמינים את הקהל לבחינה עצמית; לארי אברמסון עומד על מורכבותה של הדילמה כיצד ללמד אמנות; הילה פלד, האחראית לתחום החינוך המוזיאלי באיגוד המוזיאונים, כותבת על החינוך המוזיאלי בישראל בכלל; הכתבה על המיזם האוצרותי "ביכורים/ביקורים" מציעה לחשוב על אוצרוּת מחוץ לקופסה ומותחת את גבולות החינוך המוזיאלי אל מחוץ לכותלי המוזיאון; וההפעלה מתוך "המגֵרה של סמדר" עוסקת בדרך לראות ולחוות מבחר סגנונות ציור.

כתב העת יוצא לאור בזכות תמיכתו של פרופ‘ מיכאל הד ולזיכרה של סמדר תירוש-הד ז"ל.

קריאה נעימה,
מערכת פלטפורמה.

המעבר המקורה במוזיאון ישראל. צילום © מוזיאון ישראל, ירושלים, ע

המעבר המקורה במוזיאון ישראל. צילום © מוזיאון ישראל, ירושלים, ע"י בני מאור.

3 Comments

  1. דוד איבגי says:

    17/10/12 @ 17:26 

    יפה, נכון וראוי
    יפה שפתחתם כתב עט מקוון וגם כיוונתם ועיצבתם אותו יפה,
    נכון הוא שאגף הנוער והחינוך לאמנות במוזיאון ישראל יוביל דיונים ויהווה במה לנושאים הללו,
    וראוי לו להיות מקושר לשמה של סמדר תירוש ז"ל, לא רק בגלל אישיותה והמקום שיצרה לה בעולם החינוך לאמנות, אלא גם בשל כך שהדבר מעמיד את איש החינוך במרכז העניין.
    ויישר כוח לכל העושים במלאכה.

    הגב
  2. אלה says:

    20/10/12 @ 13:41 

    כל הכבוד!!!

    הגב
  3. דוד קסוס says:

    03/01/13 @ 6:42 

    ברכות וישר כוח , יוזמה מבורכת ובמה לשיח של העוסקים בתחום. מקווה שהשיח יכלול את כל המאמינים במוזיאון ככלי חינוכי, העונה על צורכי הפרט, הקבוצה. כיכר השוק לאוצרים מדריכים מורים וקהלים .הבמה אתגר לממשיכים את דרכה של סמדר תירוש ז״ל . ולדרך נתחיל בשאלה מתי והיכן מתחיל חינוך מוזיאלי.
    בהצלחה

    הגב

כתיבת תגובה