ברוכים הבאים ל"פלטפורמה"!

אנו שמחים להציג בפניכם את גיליון מס' 13, המוקדש כולו לאמנים. כתב-העת שלנו עוסק בדרך כלל באחורי הקלעים של עולם האמנות והמוזיאונים ומתמקד באנשים האמונים על הקשר בין הקהל ליצירות האמנות. הפעם אנו משנים את זווית המבט ומתבוננים בקדמת הבמה: באמנות ובאמנים עצמם. כל אחת ואחד מהם מציגים פן אחר שקשור לחינוך מוזיאלי ולחינוך לאמנות.

המושגים "חינוך מוזיאלי" ו"חינוך לאמנות" נתפסים לעתים בקרב הציבור בעיקר במובן של הוראה ולמידה. למעשה מדובר בתחום רחב ביותר, הכולל נושאים כמו יצירתיות, חשיבה ביקורתית, זהות, קהילה ורגישות חברתית. כל אלה הם נושאי המפתח של העוסקים בחינוך. האמנים המתארחים בגיליון זה מתייחסים למרכיב "החינוך המוזיאלי" בעבודתם:

נעמי לשם משתפת בדילמה שלה באשר למקומו של הקהל ביצירותיה; חנן אבו-חוסיין מספרת על מרכיבי הזהות שלה כאמנית, מורה ואשה; גבי קלזמר מתיישב על כיסא דיקן הפקולטה של המדרשה ונזכר בהיותו תלמיד באגף הנוער; עפרי כנעני בוחנת כיצד פרקטיקה חינוכית הופכת ליצירת אמנות בזכות עצמה; הילה לולו לין נושמממת באותיות, צורות וצבעים אל תוך המדור "זווית אישית"; והמדור "הפעלות" שואל מה מספר הסטודיו של האמן על יצירתו.

אנו מאחלים לכולכם קריאה נעימה ומלמדת. נשמח לכל הערה, תגובה והצעה.

בברכה,
מערכת "פלטפורמה"

כתיבת תגובה