V
זאב אנגלמאיר
לכתבה הקודמת
|
לכתבה הבאה
תפריט
הדפסת הכתבה
זאב אנגלמאיר
זאב אנגלמאיר, "ללא כותרת", איור, 2017
תגיות:
זיכרון
|
פבלו פיקאסו
:אולי יעניין אותך גם
הפעלות: גוף הידע
אורן מאיירס
אנו רגילים להתייחס למוזיאון כאל מוסד שמציג ומנגיש יצירות אמנות ומשקיעים לא מעט מחשבה ומאמץ כדי ללמד מבקרים במוזיאון כיצד להתבונן ביצירות ולהבין אותן. ההסתמכות על הצפייה כאמצעי לימוד והיכרות היא מרכיב מובן מאליו של הביקור או ההדרכה, עד שכמעט אין נותנים עליו את הדעת. אך
עצם העניין: הצגת שרידי אדם במוזיאונים
תמר רוזנפלד - כהן
העיסוק בגוף האנושי ובחוויה הפיזית עולה תדיר בתחום המוזיאלי כיום, מתוך מחשבה על חוויית הצופה, על תהליכי למידה ועל התנסויות שונות כחלק מהותי בעיצוב חללי תערוכה. אך ישנו צד נוסף לנושא: הצגת הגוף האנושי בתערוכות – שרידי אדם כמו שלדים, גולגולות, עצמות, גופות חנוטות ומומיות.
קורות הגוף המכני
הדר סייפן
במהלך השנים הומרו כלי טיס ישנים של חיל האוויר למוצגי ראווה בעלי ערך סמלי. כאובייקטים שגלום בהם עבר של יתרון צבאי, לאומי ופוליטי, הוצבו המטוסים במוזיאונים, באנדרטאות, בכיכרות ערים ובגני משחקים. באופן זה נדד ייעודם משימוש צבאי לשימוש חינוכי-סימבולי כחלק מפעילות להנחלת