גיליון זה של כתב העת פלטפורמה ממשיך בנתיב שהתווה הגיליון הראשון ופותח נקודות מבט חדשות, מכריעות ולא מובנות מאליהן על תחום החינוך המוזיאלי בישראל. במדור הקשרים מסבירה אוצרת לאמנות אירופה במוזיאון ישראל את הבחירה להציב שתי יצירות שונות מאוד זו מזו בפתח הגלריה לאמנות המאה ה-19 בתערוכת הקבע. במדור דילמות מובא סבך הלבטים והשיקולים של מעצב תערוכות המיועדות לילדים. המגוון ורוחב היריעה של תחום החינוך המוזיאלי משתקפים גם במדור אנשים, שבו שיחה עם מנהלת מוזיאון מגדל דוד, המספרת על האתגר שבלחבר את הקהל לתצוגה היסטורית. מדור מיזמים, הנותן במה למפגשים מעוררי מחשבה בין מוזיאונים לקהילות, סוקר הפעם תערוכה ייחודית על נשות קהילת יהדות לוב בנתניה, שנוצרה מתוך שיח עם תושבי העיר. ולבסוף, מדור הפעלות מעלה הצעות לשיפור ולעידוד הדיאלוג של ילדים עם מוצגים ארכאולוגיים.

שמחנו עד מאוד על הברכות, הביקורות, ההצעות והתגובות למאמרים שהתפרסמו בגיליון הראשון. אנו מקווים להעמיק עוד את הדיאלוג בין כתב העת לקוראיו ולשמש פלטפורמה לדיון פורה על חינוך מוזיאלי בישראל.

קריאה מהנה,
מערכת פלטפורמה

הדרכה במוזיאון ישראל. צילום: בני מאור

הדרכה במוזיאון ישראל. צילום: בני מאור

1 Comment

  1. רחל רוטברג says:

    24/01/13 @ 23:08 

    אתם מצוינים! מחכה לכתבות על בתי ספר לאמנות

    הגב