לפניכם הגיליון השלישי של פלטפורמה – כתב עת לחינוך מוזיאלי בישראל. כמו בשני הגיליונות הקודמים, גם הגיליון שלפניכם מבקש לגעת בתחום רב-השפעה זה מנקודת מבט רחבה ומגוונת ולתת במה לעוסקים בדבר. במדור הקשרים מספרים מדריכים ואוצרים משמונה מוזיאונים בישראל על הצבות ייחודיות בחלל המוזיאון שיש בהן מפגש לא צפוי ומעורר מחשבה הטומן בחובו אמירה אוצרותית. במדור דילמות מספרת רחל שליטא על התנסותה ותובנותיה מהדרכה בגישה הדיאלוגית במוזיאון לא מוכר בקוריאה הדרומית. במדור אנשים מובאת שיחה מרגשת עם תמנה שחר, מורה ומדריכה לקהל בעל צרכים מיוחדים, המספרת על ניסיונה בהדרכה ובתקשורת שלעתים אינה מילולית. במדור מיזמים, הנותן במה למפגשים מעוררי מחשבה בין מוזיאונים לקהילות, מוצג פרויקט "ניידת האמנות" של עמותת עלם ומוזיאון ישראל, המאפשר לנוער בסיכון ליצור אמנות ברחוב ולהציג אותה במוזיאון. ולבסוף, מדור ההפעלות מציע פעילויות של מחקר והתנסות בנושא "חורים" – החללים הממלאים תפקיד חשוב ביצירה הפיסולית.

אפשר ואף רצוי להעלות תגובות למאמרים כדי ליצור דיון רב-קולי. נשמח גם אם תעלו תמונות של פעילויות או יצירות שנוצרו בעקבות מדור "הפעלות".

קריאה מהנה,
מערכת פלטפורמה

 

הדרכה לגן ילדים במוזיאון ישראל. צילום: ג'ואל דזודין

הדרכה לגן ילדים במוזיאון ישראל. צילום: ג'ואל דזודין

3 Comments

  1. יפית כהן says:

    06/04/13 @ 21:53 

    תודה רבה. לא הכרתי את פלטפורמה עד היום. כל הכבוד!

    הגב
  2. טלילה זולובק says:

    07/04/13 @ 18:35 

    כבר הרבה שנים אני בתחום של הוראת האמנות וזו הפעם הראשונה שאגף הנוער הידוע לטוב לוקח כזאת יוזמה. בכלל בשנים האחרונות אגף הנוער הולך ומשתפר. התערוכה על השינה היתה מצוינת תמשיכו כך.

    הגב
  3. מנחם בגין says:

    27/05/13 @ 14:58 

    כיף לראות יוזמות שכאלה במחוזותינו. יישר כח.

    הגב